نگاهی به نقل و انتقالات تابستانی بارسلونا؛ برنده یا بازنده؟


نقل و انتقالات مجالی است برای بهتر شدن. برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت. باشگاه هایی که با هوش تر عمل کنند و در بازار نقل و انتقالات لقب «برنده» بگیرند ، «برنده» بودن خود را ضمانت کرده اند. 

حالی که سیاست باشگاه ها برای خرید و فروش بازیکن متفاوت است و باشگاههای متمول بیشتر «تجارت» میکنند تا «تقویت». در این نوشته نگاهی اجمالی بر پنجره نقل و انتقالات تابستانی بارسلونا می اندازیم . نقل و انتقالاتی که برخی قابل پیش بینی بود و برخی غیر منتظره ، هم تاریک بود هم روشن ...

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.


خروجی ها:
اریک آبیدال، موناکو

شماره 22 دوست داشتنی بارسلونا بعد از عدم تمدید قراردادش بارسا را ترک گفت. آبیدال 33 ساله دوران موفقی را در نیوکمپ داشت. از گلزنی به رئال مادرید گرفته تا بالا بردن جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا به جای کاپیتان پویول. سران بارسلونا که در تمام مدت بیماری وی از او حمایت کرده بودند در اقدامی عجیب قرارداد او را تمدید نکردند. گرچه آبیدال 33 ساله در فاز تهاجمی قدرت جوری آلبا را نداشت اما بی شک حضور او چه در قلب دفاع چه به عنوان مدافع چپ(خصوصا اکنون که آلبا مصدوم است) میتوانست کمک بزرگی برای کاتالانها باشد. اقدام قابل ستایش دنی آلوز در پوشیدن پیراهن او عمق علاقه آبی اناری ها را به این مرد بزرگ و مبارز نشان داد. تیتو و آبیدال نماد استقامت اند و تا ابد در یادها ماندگار...

داوید ویا، اتلتیکو مادرید

او پس از نمایشهای درخشانش در والنسیا و جام جهانی 2010 برای تقویت خط آتش بارسلونا خریداری شد. یک مهاجم کلاسیک با قدرت تمام کنندگی فوق العاده. او در 119 باری که پیراهن آبی اناری را برتن کرد به 48 گل رسید. از به یادماندنی ترین لحظات ویا در میان کاتالانها میتوان به دبل تماشایی اش در 5-0 به یاد ماندنی، سوپرگلش به رئال در سوپرجام اسپانیا ، گل زیبایش در فینال لیگ قهرمانان اروپا و گلزنی مقابل میلان در حماسه نیوکمپ در فصل گذشته اشاره کرد. ویای 31 ساله پس از مصدومیت شدیدش در دیدار مقابل السد قطر مدت زیادی دور از میادین بود و پس از بازگشت هم نتوانست خود را به تفکرات تیتو تحمیل کند و جایگاه ثابتی در ترکیب اصلی بیابد. در نهایت با خرید نیمار و همچنین دستمزد بالای او در فصل سوم سران باشگاه مجبور شدند او را بفروشند. البته بهتر بگویم: "هدیه بدهند !" 5.1 میلیون یورو آن هم قسطی برای بازیکنی در اندازه های ویا چیزی ورای هدیه دادن است. باشگاه میتوانست به پیشنهادات بهتری فکر کند اما به نظر میرسد بیشتر طبق خواسته خود او رفتار کرد. او اکنون در اتلتیکو می درخشد و در انتظار جام جهانی و پس گرفتن جایگاهش در تیم ملی است.

جرارد دلوفئو، اورتون

یکی از آینده دار ترین و خوش تکنیک ترین جوانان لاماسیا پس از تمدید قراردادش را سال 2017 با انتقالی قرضی به اورتون پیوست. جرارد 19 ساله که اولین حضورش در تیم اصلی را زیر نظر پپ گواردیولا در اکتبر 2011 مقابل مایورکا تجربه کرد، فصل گذشته 34 بار برای بارسای B و 4 بار برای تیم اصلی بازی کرد و موفق به زدن 18 گل شد. گرچه او از برخی جهات نسبت به تیو توانایی های بیشتری دارد و شایسته حضور در تیم اصلی است اما با توجه به سن وسالش ، حضور و تجربه اندوزی اش در لیگ برتر میتواند او را پخته تر و کامل تر به خانه بازگرداند.

تیاگو آلکانتارا، بایرن مونیخ

تیاگوی 22 ساله که بسیاری او را جانشین ژاوی میدانستند در تصمیمی عجیب بارسا را به مقصد بایرن ترک گفت. تصمیمی که تنها زمان مشخص خواهد کرد به نفع او بوده یا به نفع باشگاه. تیاگو در فصل 2011-2012 رسما بازیکن تیم اصلی شد و در 45 حضورش 4 گل زد. اما بخش زیادی از فصل گذشته را مصدوم بود تنها توانست 36 بازی انجام دهد و 3 گل به ثمر برساند. تیاگو با سرعت باور نکردنی پیشرفت کرد اما ناگهان روند صعودی اش متوقف شد . گرچه تیتو میتوانست بیشتر به او بازی بدهد اما تیاگو باید قبول میکرد "ژاوی" شدن به این راحتی ها نیست. او که تاب نیمکت نشینی نداشت نیمکت بایرن را به نیمکت خانه اش ترجیح داد. البته نباید از پروژه جذاب بایرن و نقش پپ در اغوای او غافل شویم. بهرحال نمیتوان کتمان کرد که او یکی از جواهرات لاماسیا بود ، اما نیمکت بارسلونا هم جای "عاشق" هاست.

اندرو فونتاس، سلتاویگو

فونتاس 23 ساله پس از رهایی از مصدومیت شدید زانوی راستش فصل قبل را به صورت قرضی در مایورکا توپ زد. اما لوئیس انریکه که بین سالهای 2008 تا 2010 سرمربی او در بارسای B بود تصمیم گرفت او را با خود به سلتاویگو ببرد. فونتاس باید زیر نظر او پیشرفت کند . قیمت این انتقال 1 میلیون یورو بود و طبق قراردادش بارسلونا میتواند از ترانسفر او به سایر باشگاه ها سود ببرد و همچنین هر زمان نیاز داشت او را بازگرداند. 

رافا آلکانتارا، سلتاویگو

برادر 20 ساله تیاگو پس از انجام 36 بازی برای بارسای B در فصل گذشته و به ثمر رساندن 10 گل ، به هم تیمی های سابقش "فونتاس" و "نولیتو" پیوست. انتقال قرضی او به این تیم میتواند تجربه لالیگایی او را افزایش دهد . او با بازیهای قابل قبولش میتواند خود را به تاتا اثبات کرده وبه زودی به خانه برگردد.

مارک مونیسا، استوک سیتی

این مدافع کاتالانی که در لاماسیا پرورش یافته است با پایان قراردادش به عنوان بازیکن آزاد راهی انگلستان شد. این جوان 21 ساله به سبب مصدومیت های طولانی مدتش نتوانست راهی به ترکیب اصلی بارسلونا بیابد و اکنون برای بازگشت به بهترین باشگاه دنیا باید در لیگ برتر بدرخشد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.


8- بویان کرکیچ، آژاکس

پس از دو سال نه چندان موفق در رم و میلان ایتالیا، حال مهاجم 22 ساله کاتالان در سرزمین لاله های نارنجی در پی خوشبختی است. او در 4 سال حضورش در تیم اصلی بارسلونا 26 گل در لیگ (به طور متوسط هر 158 دقیقه یک گل) به ثمر رساند و قطعا لیاقت بازگشت به خانه را دارد. او مشتاق است در آژاکس بدرخشد و علاوه بر نظر تاتا نظر دل بوسکه را نیز جلب کند. 

«بارسلونا در مجموع 31 میلیون یورو از واگذاری بازیکنانش کسب درآمد کرد»



ورودی (ها! ) :
بازگشت آفلای و کوئنکا

ابراهیم آفلای و ایزاک کوئنکا پس از حضور قرضی به ترتیب در شالکه و آژاکس به تیم بازگشتند . کوئنکا پس از جراحی آرتروسکوپی زانوی راست خود اکنون در حال ریکاوری است و آفلای هم شرایط بازی ندارد. باید دید آیا در ادامه فصل این دو میتوانند در سیستم چرخشی تاتا جایی برای خود بیابند یا همچنان به نیمکت دوخته خواهد شد. 

نیمار جونیور

بالاخره انتظارها به پایان رسید و این برزیلی آینده دار با انتقالی 57 میلیون یورویی به تیم محبوبش پیوست. این بهترین اتفاق برای او و باشگاه بود. نیمار در چند بازی اخیر نشان داده زمان زیادی برای سازگاری در فوتبال اروپا نمیخواهد و تلاش میکند در هفته های آتی بهترین نمایش هایش را برای بلوگرانا به اجرا بگذارد. حضور نیمار یکی از واجب ترین و مهم ترین خریدهای بارسلونا بود. چرا که او برخلاف پدرو و الکسیس که وظیفه دارند به بازی عرض بدهند و فضا را برای مسی فراهم کنند ، وظیفه دارد خودش باشد ! تکنیک ناب او ، حرکات انفجاری اش و قدرت شوتزنی و تمام کنندگی اش میتواند ویژگی های جدیدی به خط حمله خوفناک بارسلونا اضافه کند. زمان نشان خواهد داد زوج 200 میلیونی رئال مادرید برتر است یا زوج بی قیمت بارسلونا! 

سخن آخر : هنوز ته دلمان قرص نیست آقایان!

قرارداد زودهنگام نیمار به هواداران این امید را داد که تیمشان برنده اصلی بازار نقل و انتقالات است. اما زمان گذشت و گذشت و بارسلونا علی رغم تلاش بسیار نتوانست بزرگترین نقص خود را برطرف کند. خرید یک مدافع مطمئن و بزرگ! بارسا تلاش کرد بازیکنانی چون تیاگو سیلوا ، داوید لوییس، دانیل اگر و مارکینیوس را به دست آورد اما ناکام ماند. این که باشگاه از چه سیاستی استفاده کرد که همه جا "نه" شنید جای بحث دارد. شاید اگر راسل اندکی سرکیسه را شل میکرد سودش بیشتر از ضررش بود. البته ما حمایت های بانک ملی و لطف و عنایت پادشاه اسپانیا را نداریم ولی احساس میکنم نخریدن مدافع در تابستان به مسائلی به جز کمبود بودجه هم مرتبط است. 
بهرحال پنجره نقل و انتقالات تابستانی بسته شد و بارسلونا نتوانست مدافعی بخرد. گرچه بازگشت کاپیتان پویول خبر خوبیست اما هر کودکی میداند این خط دفاعی برای تیمی به بزرگی بارسلونا و مسابقاتی به عظمت لیگ قهرمانان اروپا جوابگو نیست. حریفان به شدت باهوش اند و دقیقا از همین نقطه ضعف میتوانند بهترین استفاده را ببرند. باید تا نیم فصل صبر کرد. اگر آن زمان هم اتفاق خجسته ای بیفتد خوشحال خواهیم شد و میتوانیم با قاطعیت بیشتری به تیم موفقیت تیم محبوبمان دل ببندیم. امیدوارم بارسلونا زمانی مدافع مد نظرش را بخرد که نوش دارو بعد از مرگ سهراب نباشد.




Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:, | 15:39 | نویسنده : Po0Ya |