اگر کسی برروی آنچه درزمین اتفاق می افتد تمرکز کند، اوضاع طبیعی تر پیش می رود.نقش من این است که به بیل بگویم که همانطوری که بلد است فوتبال بازی کند و زیادخودش را تحت فشار قرار ندهد

زیدان راجع به بیل: هیچ بازیکنی 100 میلیون یورو نمی ارزد؛ ریبری و رونالدو هردو باید توپ طلا ببرند

 زین الدین زیدان اسطوره باشگاه رئال مادرید و تیم ملی فرانسه حالا برای شرکت در  دنون کاپ در شهر لندن به سرمی برد ودرگفتگو با برنامه کانال فوتبال کلاب شرکت کرده. او درصحبت هایی اعلام کرده که با وجود دنبال شدن تمرینات رئال ترجیح داده تا در لندن باشد و یادآوری کرده که اگر حضورش در جمع اعضای کادر فنی رئال ادامه یابد، حضورش در مراسم مختلف واز جمله دنون کاپ سخت تر خواهد شد ولی نهایت تلاشش را به کار خواهد گرفت تا به ادامه حضورش دراین تورنمنت ادامه دهد.دراینجا می توانید متن صحبت های زی زو در گفتگو با کانال پلوس فرانسه را مطالعه کنید:

 *نقشت در رئال: من قبل از آغاز پیش فصل و وقتی تیم او و دستیارش مشخص بود صحبت کردم. ما راجع به نقشی که من برعهده خواهم داشت حرف زدیم و خیلی شفاف باهم صحبت کردیم. سرمربی اعلام کردکه این دستیارش است که بیشتر به مسائل تکنیکی و استراتژیک می پردازد و من بیشتر درکنار تیم هستم. می خواهم چیزهای زیادی یاد بگیرم. کارلو دقیقا مثل همان کارلویی است که من در یوونتوس با او کار کردم. او انسان خوش رویی است و همیشه آماده بحث است و خیلی هم کاریزماتیک است.

*خرید 100 میلیون یورویی بیل: این سوال را باید یک سال دیگر بپرسید. ده سال پیش خودم یادم می آید که می گفتند که من 75 میلیون یورو نمی ارزم . امروز هم شاید خود من این را بگویم که هیچ بازیکنی 100 میلیون یورو نمی ارزد.سران دو باشگاه بدون آنکه اجباری داشته باشند، بر سر این رقم به توافق رسیدند. متاسفانه فوتبال همین است. بعضی ها نمی توانند این را درک کنند ولی باید دانست که تمام اتفاقاتی که این روزها رخ می دهد قابل درک نیست.

*پیغام به بیل: بیل تاثیر پیوستنش به رئال را درک می کند. او به بهترین تیم دنیا آمده و مبلغ هنگفتی هم برای خریدش پرداخت شده. من هم این شرایط را تجربه کرده ام و درسه ماه ابتدایی شرایط واقعا سخت است. من حتی از خودم می پرسیدم که آیا بهتر نیست که از تیم جدا شوم؟ ولی اگر کسی برروی آنچه در زمین اتفاق می افتد تمرکز کند، اوضاع طبیعی تر پیش می رود. نقش من این است که به بیل بگویم که همانطوری که بلد است فوتبال بازی کند و زیاد خودش را تحت فشار قرار ندهد. او پتانسیل فوق العاده ای است و بازیکنی است که در طول سه سال اخیر نشان داده که می تواند جزو بهترین ها باشد. البته او می تواند از این هم بهتر شود. بیل فقط 24 سال سن دارد و می تواند کارهای زیادی برای رئال انجام دهد.

*دو بنزما داریم؟: فقط یک بنزما وجود دارد. بنزما بازیکنی است که مدتهاست نتوانسته برای تیم ملی فرانسه گلزنی کند و من امیدوارم که آن بنزمایی که همه ما دوستش داریم را شاهد باشیم: او نشان داده که بازیکن بامهارتی است و می تواند کارهای زیادی برای رئال و فرانسه انجام دهد

*توپ طلا را به چه کسی می دهید؟:اگر قرار بود که 2 توپ طلا بدهم، یکی را به کریستیانو و دیگری را به ریبری می دادم؛هردویشان شایسته کسب توپ طلا هستند. حیف که فقط یک توپ طلا هست و البته باید بگویم که من هم رای نمی دهم.